5 lucruri care te fac să-ți pierzi timpul

ceas
Photo by Moose Photos from Pexels

Atunci când vine vorba de viața ta profesională, timpul este singura resursă finită de care dispui. O resursă care îți este furată constant. Și dacă nu iei măsuri din timp, s-ar putea să îți dai seama prea târziu că ai pierdut vremea, ai fost ineficient și trenul carierei tale a trecut pe lângă tine.

Dacă nu apreciezi timpul ca fiind cea mai de preț resursă pe care o ai la dispoziție, s-ar putea ca el să-ți fie furat. Subtil, fără ca tu măcar să-ți dai seama. Și atunci vei ajunge să te întrebi mereu: “Eu, de ce nu am niciodată timp să-mi termin treaba?”

În rândurile de mai jos, te invit să identifici cu mine 5 lucruri care-ți fură din timp.

1. Prioritățile altor persoane

Mesajele, e-mailurile și telefoanele pe care le primești nu ar trebui tratate ca pe o listă cu sarcini de îndeplinit. Dacă îți petreci toată ziua reacționând la strigătele de ajutor ale celorlalți, nu vei ajunge la un ritm de lucru eficient și nici nu vei rezolva lucrurile care contează cu adevărat. Stabilește-ți propriile reguli. Fixează o oră la care ești disponibil pentru întreruperi sau solicitări și respect-o.

2. Nu mai lua decizii ”de la caz la caz”

Dacă ești implicat în fiecare decizie a unei afaceri pe care o ai sau lucrezi cu o echipă, trebuie să creezi proceduri de lucru. Nu mai lua decizii “de la caz la caz” pentru că vei ajunge să fii ineficient. Crează un flux, notează-l într-un document care va fi reper pentru deciziile pe care urmează să le iei în viitor.

3. Obligațiile te fac ineficient

De fiecare dată când cumperi sau te angajezi la ceva, întreabă-te ce înseamnă asta pentru modul în care iți veți petrece timpul în viitor. Spre exemplu, decizia de a-ți cumpăra un animal de companie. Există o investiție de timp necesară pentru a-l pregăti și a-l plimba, iar costul se va vedea în cel al libertății tale în realizarea planurilor și călătoriilor. Ia în considerare toate aspectele înainte de a te angrena într-o astfel de decizie, altfel s-ar putea să regreți. Urmează acest proces în cazul tuturor obligațiilor pe care ți le creezi. 

4. Sarcini pe care le-ar putea face alte persoane

Managerii iau oamenii pe care îi învață până când aceștia pot gestiona cu încredere și cu succes responsabilitățile pe cont propriu. În primele etape ale procesului de învățare, este ușor să compari timpul necesar pentru a învăța pe cineva, cu timpul (mult mai scurt) în care îl poți face singur.

Realizarea sarcinilor altor persoane însă este o economie falsă și înseamnă că nu te poți concentra asupra acelor lucruri pe care doar tu le poți face.

5. Explicarea lucrurilor de două ori

Și aici vin cu o analogie. Chelnerii care nu scriu comenzile clienților fac inevitabil greșeli. A nu asculta cu atenție și a nu scrie instrucțiuni duce la uitarea unor detalii care ar fi putut fi bătute în cuie pentru prima dată. Obișnuiește-i pe alții să facă acest lucru și urmează-l și tu.

Sanatate

sarcină

Curmalele, un must pentru femeile însărcinate

Este cunoscut faptul că fructele și legumele trebuie să facă parte din alimentația de zi cu zi a oricărui om, [...]

Sanatate

uleiuri esentiale

Ce sunt uleiurile esențiale, ce efecte au și care este adevărul despre ele

Chiar dacă de-a lungul timpului uleiurile esențiale au fost folosite ca adjuvante în prepararea diverselor parfumuri sau creme, în ultimul [...]

Afectiuni

ochi

Ce este miopia și cum se tratează

Miopia este atunci când obiectele din apropiere par clare, dar obiectele îndepărtate sunt neclare. De exemplu, poți citi clar de [...]