Netflix a anunțat că va dezactiva automat sute de mii de conturi, iar explicația este una cât se poate de corectă și argumentată.
Motivul este unul bine întemeiat și anume utilizatorii care au conturi inactive de mai mult timp, adică de mai bine de un an sau chiar mai mult, vor fi notificați prin e-mail de către companie și vor fi întrebați dacă mai doresc sau nu să fie abonați la serviciul lor.
Dacă utilizatorul nu răspunde e-mail-ului sau spune că nu mai vrea să aibă abonament la Netflix, compania îi va dezactiva contul fără niciun fel de problemă. Mai departe, dacă persoana dorește să-l reactiveze, va descoperi că serviciul i-a păstrat istoricul de vizionare și preferințele, pentru atunci când va dori să se întoarcă.
„Știți acel sentiment frustrant când realizați că v-ați înscris pentru ceva ce nu ați folosit niciodată? La Netflix, ultimul lucru pe care ni-l dorim este ca oamenii să plătească ceva ce nu utilizează”, a declarant Eddy Wu, Product Innovation Director Netflix.
„Așadar, îi rugăm pe toți cei care nu s-au uitat la nimic pe Netflix de un an sau mai mult să ne confirme dacă își doresc să-și păstreze abonamentul. Și vom face același lucru și de acum încolo. Membrii vor începe deja să vadă notificările pe e-mail sau în aplicație. Dacă nu confirmă că își doresc să rămână abonați, le vom anula automat subscripțiile”, a adăugat acesta.
Cum s-a ajuns aici? Compania americană își dorește să aibă o imagine cât mai bună în rândul utilizatorilor, iar acest anunț este neobișnuit în contexul în care orice cont activ aduce bani la bugetul companiei.
Procesul de închidere al conturilor neutilizate va începe săptămâna această. Sunt vizați doar acei utilizatori care și-au creat contul în urmă cu un an de zile și nu au vizionat niciun fel de conținut oferit de platforma de streaming.
Netflix susține că dintre cele 183 de milioane de conturi, doar câteva sute de mii vor fi afectate.